De beste eetinspiratie voor gezond avondeten

gezond avondeten

’S Avonds hebben wij vaker trek in iets lekkers. Maar wist je dat avondeten invloed heeft op je gezondheid? Daarom is het belangrijk om ’s avonds de juiste voeding te consumeren. Gezond avondeten bevat waardevolle voedingsstoffen zoals vitamines, eiwitten en mineralen. Deze komen voor in groente, vlees en vis, noten, eieren, meelproducten en melkproducten.

gezond avondeten

Voordelen van gezond avondeten

– Bevatten de voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft

– Lichte avondeten zorgt voor een betere nachtrust (voelt niet zwaar op de maag aan)

– Het helpt je om op gewicht te blijven

– Betere weerstand

– Verkleint de kans op diabetes, hart-en vaatziekten

– Vermindert stress

Maar wat wordt dan bedoeld met de juiste avondvoeding? Leest maar lekker verder om die uit te vinden.

Gevulde tomaten met spinazie, tonijn en kaas

Deze gezonde snack bevat veel voedingsstoffen zoals ijzer, eiwitten en vitamine C. De tomaten worden uitgehold en gevuld met de gekookte tonijn en spinazie. Heerlijk als avond snack , maar ook heel gezond.

Rundschotel mix

Deze schotel is koolhydraatarm en bevat veel eiwitten. Een kleine portie hiervan zorgt ervoor dat je al verzadigd bent, dus goed als je wat vlees lust en gezond wilt afvallen. Het is gemaakt met paksoi, paprika , komkommer en broccoli.

Eieren met kaas , tomaten en soepgroente

Klinkt simpel , maar bevat boordevol eiwitten, koolhydraten en Kcal. De tomaten worden in blokjes of plakjes gesneden en gemengd met je eieren. Daarna bak je je ei en strooit er wat flink kaas op.

Zalm met paprika , tomaten , prei , paksoi , broccoli ,wortelen en champignons

Dit is een van mijn favoriete avondeten. Je consumeert niet alleen heel veel groenten , maar ook genoeg omega 3-vetten. Deze vetten zijn heel goed voor de opbouw van je hersencellen , celwanden en zenuwstelsel. De vetten houden je cholesterol ook stabiel, waardoor de kans op hart-en vaatziekten minder worden. De paprika , paksoi , broccoli , wortelen en champignons worden samen gekookt en daarna opgediend met de gegrilde zalm. En als laatst worden stukjes tomaten toegevoegd en wat citroen over het gerecht heen geperst. Zeer gezond.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *